Photobucket

joi, 22 august 2013

Tiparele Esecului !




OAMENII SUNT DIFERITI! 
 De-a lungul timpului am avut sansa de a colabora cu multi oameni. Oameni diferiti cu abordari diferite. Pe unii dintre ei i-am urmarit atingand succesul in timp ce, pe cei mai multi, i-am vazut esuand. Dar partea interesanta este ca nu esuau din motivele pe care le credeau ei, cum ar fi cele punctate mai jos :

 NU conteaza daca esti mai putin inteligent ! Afacerile prezinta aspecte repetitive ce pot fi invatate si cu care te poti deprinde.
 NU conteaza daca NU te descurci cu calculatorul ! Intr-o afacere online de acest tip ai nevoie doar de un ABC care se invata si poti ocoli aspectele mai tehnice compensand in alte zone.


 NU conteaza daca NU te descurci cu engleza ! DA ! Te vei chinui mai mult, insa, in prezent exista atatea modalitati in care poti dribla acest neajuns. De pilda... instrumentul google de traducere : translate.google.ro ! Si... desigur... cautarile pe google fac de multe ori minuni putand sa iti ofere solutiile si raspunsurile cautate.

 NU conteaza daca esti ocupat ! Daca acesta este scuza, inseamna ca motivatia reala este :
 
 "NU vreau suficient !".
 NU conteaza daca esti prea in varsta ori prea tanar ! Experienta de viata - fie ea deficitara ori in exces - iti poate pune probleme la inceput.
Insa afacerea este simpla si te vei deprinde repede cu particularitatile ei.
 O afacere online are coordonate mult mai abordabile decat o afacere clasica in care parametrii cu care trebuie sa jonglezi pot deveni sufocanti !

 NU conteaza daca nu iti place sau nu te descurci sa vinzi !
 Produsul in aceasta afacere este unic si ai mici roboti care ti-l vand. Ma refer la linkurile de promovare, ma refer la cursurile de promovare a afacerii... etc. DA ! Va trebui sa inveti sa vorbesti cu oamenii legat de aceasta afacere. Insa nu trebuie sa le "vinzi" afacerea ci doar sa le oferi in mod profesionist informatiile legate de ea.
 Am vazut oameni esuand tocmai pentru ca incercau sa "vanda" cu orice chip, in loc sa se concentreze pe o informare corecta si profesionista !

 Oamenii nu esueaza pentru ca le-ar lipsi ceva, ci pentru ca au un tipar de gandire setat gresit. Vestea buna este ca acest aspect depinde de fiecare dintre noi ! 
 O PREMIZA FUNDAMENTALA :
 Oamenii NU pot avea succes pana nu isi acordeaza modul de a gandi cu scopul vizat!

 Iata prin urmare cateva din cele mai reprezentative
 TIPARE DE ESEC pe care le-am intalnit la oameni.
 Mentionez ca
 SCHIMBAREA unui astfel de tipar de gandire NU depinde de NIMENI altcineva decat omul insusi !
 NU poti schimba un om, daca acesta nu doreste si nu intelege necesitatea schimbarii !


 
 Tipare De Gandire Care Iti Garanteaza Esecul !


1. Omul Asistat spune : “Mosule, imi aduci si mie niste oameni ?” 


Limbajul denota lipsa de seriozitate si profesionalism. Sa nu uitam faptul ca acelasi limbaj il va folosi in relatiile cu oamenii pe care ii recruteaza. Natura solicitarii insa - caci ea il defineste pe "Omul Asistat" - denota lipsa de asumare si de intelegere a afacerii. In acest caz omul cauta o scurtatura care sa dribleze munca si efortul. Si… gandeste lucrurile superficial dat fiind ca solicita “asistenta” nu “consultanta” . Care e diferenta : Asistenta produce asistati – dependenti de ajutorul tau. Consultanta produce lideri , capabili la randul lor sa invete alti oameni ce au de facut. Mai este nevoie sa spun ca nu ai nevoie de o afacere de asistati ci o afacere de lideri ? SFAT : Invata-i pe oameni sa pescuiasca, nu le da tu peste ca un cadou de bun venit.

 
 2. Omul care nu intelege ce este o afacere spune “Bai, ma inscriu si eu dar… doar daca… ”

Nu mai conteaza ce urmeaza dupa “doar daca”. Important este ca omul nu isi asuma afacerea ci are sentimentul ca iti face tie un favor ca se inscrie. Asta poate fi si greseala ta de abordare a relatiei cu prospectul insa… Omul trebuie sa vrea sa faca afacerea pentru EL, nu pentru altcineva, nu pentru ca tu il convingi sau il manipulezi sau il faci sa se simta in vreun fel obligat !

 
 3. Omul Naiv spune “Am niste prieteni care sigur or sa intre in afacere !”

Imi amintesc de seminariile Amway in care ti se sugera sa faci o lista de persoane pe care le cunosti si apoi urma sa le contactezi. NU am facut-o niciodata inainte de a studia eu 3 zile afacerea. Trebuie sa fii gata sa vorbesti cu oricine – cunoscut sau nu – legat de afacere, din convingere si pasiune sincera ! Abia in acel moment, in care iti cunosti afacerea, o intelegi si o certifici prin rezultate cat de mici - abia atunci devine o afacere pe care o poti promova cu sinceritate si convingere ! Iata de ce este atat de important ca in afacerea Talk Fusin ai un profit imediat inca de la primul inscris ! Realitatea este urmatoarea : NU poti face o afacere doar cu cercul tau social ! Iata cateva motive : - numarul insuficient de oameni din cercul social mai ales avand in vedere ca nu toti cei care te cunosc se vor inscrie si… nu toti cei pe care ii cunosti sunt deschisi la ideea unei afaceri online. - daca tu ii inscrii (teoretic) pe toti cei pe care ii cunosti, ei pe cine vor mai inscrie avand in vedere ca tu le-ai redus oricum optiunile existente in cercul social partial comun ? - se intampla ca prietenii sa se inscrie “Pentru Tine”, crezand ca iti fac o favoare sau pur si simplu fiindu-le jena sa zica un “NU” hotarat. Daca nu intra in afacere “Pentru EI” atunci e clar ca in mintea lor NU AU O AFACERE. - cand te refuza un prieten efectul de descurajare este mult mai puternic. Cand rade de propunerea ta un prieten sau se retrage din afacere – tinzi sa acorzi evenimentului o importanta mult mai mare intrucat, prieten fiind, are mult mai multa greutate in ochii tai. Micile Esecuri venite din partea prietenilor sunt mult mai usturatoare. SFATUL MEU : Incercati sa ii aduceti alaturi si pe prieteni fara a insista si fara a da nici o importanta daca accepta sau nu. Prietenii tind sa intre si sa ramana abia cand le vorbesti dintr-o pozitie de succes.

 
 4. Omul Mincinos spune ORICE ca sa "vanda" !

Sa fim clari : Minciuna in afaceri este INADMISIBILA ! NU exista scuza pentru minciuna. Nu conteaza ca faci doar 10$ pe luna si ai impresia ca asta e un handicap. In realitate, daca ai o atitudine sincera cu tine insuti si cu cei carora le expui afacerea, oamenii vor intelege ca esti la inceput si iti vor aprecia abordarea serioasa, sincera si empatica - dat fiind ca TU, fiind la inceput, traiesti si intelegi atat de bine indoielile si intrebarile lor. Afacerea aceasta nu este de tipul “hit and run” (da lovitura si retrage-te). Intr-o astfel de afacere trebuie sa construiesti relatii durabile cu oamenii intrucat degeaba aduci un om pentru o luna. Acel om va iesi din afacere si iti va lasa o reputatie patata. Mai mult : Din cauza ta va pata si reputatia afacerii ! Nu voi accepta niciodata sa colaborez cu oameni mincinosi intrucat acestia sunt un adevarat pericol pentru ei, pentru cei carora le prezinta afacerea si pentru afacerea in sine. Ofer seriozitate si sinceritate si astept acelasi lucru de la colaboratorii mei !

 
 5. Vanzatorul spune “Mosule, spune-mi si mie, cum conving oamenii ?”


OK, trecem peste problema de limbaj si ne oprim la ideea de “a convinge oamenii”: A convinge un om inseamna a il determina sa intre in afacere pentru motive gresite ! NU pentru ca vrea, NU pentru ca are nevoie, NU pentru ca apreciaza suportul pe care i-l poti oferi, pe scurt… NU pentru ARGUMENTE VALIDE si PERSONALE pe care si le poate ASUMA ! Ci pentru ca ai stiut sa ii “vinzi afacerea”. Nu uita ca Talk Fusion este o afacere de tip “Social Business” (afacere social-relationala) NU “Hit & Run business” (da lovitura si retrage-te). Intr-un Social Business lucrurile trebuie sa aiba consistenta si conteaza cel mai mult parteneriatul sincer si de durata, nu ideea de a convinge, a vinde, a manipula. Prin urmare, NU trebuie sa convingi oamenii ci sa comunici cu ei despre o oportunitate reala, sa le oferi o informatie valoroasa si sa le oferi oportunitatea unei colaborari cu Tine. Sa le oferi argumentele si sa le respecti eventuala decizie de a NU intra in afacere. Mai ales ca, daca stabilesti o relatie corecta si bazata pe respect cu acesti oameni, vei avea surpriza ca o parte din ei sa se intoarca la tine peste luni sau ani de zile si sa zica DA. Se vor intoarce daca si cand vor fi pregatiti sa isi asume o afacere ! Colaborarea cu Tine este o parte foarte valoroasa a unei afaceri de tip "Social Business" si vor exista oameni care vor incepe afacerea pentru ca descopera in tine un Partener Serios.

 6. Omul Cu Gandire De Angajat spune “

Am dat 30 de anunturi azi. Am facut asa cum mi-ai zis tu sa fac. De ce nu vin inscrierile ?” Iata o dovada de autosuficienta si lipsa de asumare a propriei afaceri. Autosuficienta naste plafonare, lipsa de evolutie, lipsa de responsabilitate, descurajare si lipsa de viziune. NU poti reusi intr-o afacere printr-o singura metoda aplicata mecanic. Trebuie sa faci mai mult de atat. Trebuie sa cauti metode, trebuie sa citesti articole, trebuie sa te uiti pe forumuri dedicate promovarii, etc.
 Tu esti responsabil pentru propria afacere si nu indrumatorul tau. Daca ai noroc de un indrumator bun absoarbe de la el tot ce stie, insa, indiferent de situatie, tu informeaza-te responsabil si lucreaza profesionist.
 
 Pe scurt : Omul cu gandire de angajat are nevoie de un sef, de un job care sa ii ofere un stat sigur de plata, NU de o afacere ! Pentru ca... sa nu uitam : A fi Propriul Tau Sef inseamna a inlocui autoritatea Sefului cu Rigurozitatea Proprie !

 
 7. Omul Absent spune “Nu stiu… nici nu prea am avut timp zilele astea…

 Daca omul se scuza e clar ca se acuza de dezinteres. Un om care aduce scuze pentru faptul ca nu face treaba defapt nu a ajuns la punctul in care sa realizeze ca isi doreste asta. Nu a ajuns sa isi constientizeze visul ori sa il valideze suficient pentru a lupta pentru el. Poti incerca sa il incurajezi pe un astfel de om sa citeasca niste carti de dezvoltare personala si sa isi defineasca clar visul … insa cam atat... Lupta interioara trebuie sa o dea singur ! Un Om Absent absenteaza adesea din propria viata si urmeaza mecanic orice drum batatorit ce se iveste in fata lui ! Nu poti “convinge” un om cu argumentele tale, ci il poti ajuta sa constientizeze argumentele existente in el insusi, iar… un om fara un vis, e un om fara argumente personale, fara orizont si fara vointa !

 
 8. Omul cu ochii pe 2 carari incearca mai multe balti si se intoarce acasa frustrat, fastacit si... cu atitudinea pescarului : "Nu are balta peste" ori "Nu am avut noroc". 


 Sunt multi oameni care alearga dupa 2 afaceri. Ori.. sunt oameni care isi pierd suflul pe drum si se lasa atrasi de alte preocupari. Descopera ca viata este in definitiv frumoasa si fara independenta financiara si ca nu e chiar asa de rau sa ramana in turma. Drama Oamenilor Cu Ochii Pe 2 Carari este ca esueaza desi ar merita, adesea, mai mult, ar dori mai mult, ar putea mai mult si au facut deja destul de mult intr-o directie sau alta. Apoi au abandonat-o, uneori, chiar si fara sa isi dea seama. Nu e nimic in neregula sa ai 2..3…4.. 7 directii importante in viata. Dar Nu iti permiti sa neglijezi vreuna dintre ele !

 
 Poti face TOTUL pe 7 directii ? Poate ca Poti ! De altfel… un om dedicat doar unui plan al vietii sale e un om incomplet si dezechilibrat. Atitudinea corecta este de autocunoastere, prioritizare si… RIGUROZITATE pentru a urma directiile propuse.

 
 9. Omul Copil ia totul in gluma, se scuza mereu, si are ocazional accese de optimism fara acoperire.

Omul Copil nu intelege ce inseamna o afacere, nu este pregatit sa si-o asume, nu sta sa reflecteze asupra optiunilor sale, nu are un vis arzator si nu are determinare, hotarare, perseverenta, disponibilitate de a investi timp si efort. Omul Copil te priveste din postura de copil, de parca ar trebui sa se scuze in fata ta. NU intelge ca intr-o afacere trebuie sa raspunda doar in fata lui insusi - aceasta fiind o dovada suplimentara de ne-asumare a afacerii ! Aceste trasaturi sunt cel mai adesea prezente la tineri care inca nu au cunoscut ce inseamna "A munci pentru bani" !

 
 10. Omul Mormoloc / Omul Strut face totul incet si nesigur, dar fara rezultat !

Din aceasta categorie fac parte adesea, oamenii mai in varsta, care au experienta de viata si o atitudine serioasa si profesionista. Totusi... acesti oameni: - muncesc cu "incetineala", - isi ocupa timpul cu multe intrebari/probleme, dar nu cauta/genereaza solutii, - experienta de viata i-a deprins sa fie sceptici si neincrezatori in posibilitatile lor - nu au apetit pentru riscul calculat (nu ne referim la bani ci la timp, preocupare, asumare, etc) - nu gandesc "outside the box" (tin mereu capul intr-un perimetru restrans de lucruri pe care le cunosc si s-au deprins sa le faca) - nu au efervescenta, entuziasm, energie creatoare Acesti oameni trebuie sa inceapa sa gandeasca curajos, sa inceapa sa experimenteze si sa actioneze dincolo de zona lor de confort si obisnuinta, sa inteleaga ca daca nu schimba ceea ce nu merge vor continua sa aiba aceleasi rezultate ! Oamenii Mormoloci trebuie sa isi dezvolte o atitudine de optimism calculat !

 
 11. Omul Autosuficient e multumit cu putinul pe care il obtine !
Cunosc aceasta categorie foarte bine intrucat si eu am pierdut mult timp in acest tipar de gandire ! Vorbim de oameni care au ceva rezultate in afacerea lor si chiar sunt in pozitia de lideri, in pozitia de a ii ajuta pe alti oameni sa reuseasca. Totusi, Oamenii AutoSuficienti tin motoarele la un nivel "suficient" fara sa caute solutii de crestere suplimentara ! Acesti oameni sunt prea multumiti de ce au realizat pentru a isi da seama cat de marunte sunt realizarile lor comparativ cu nivelul potential pe care l-ar putea atinge. Sunt precum cautatorii de aur care descopera un mic zacamant insa nu continua sapaturile desi la un metru de ei ar fi un munte de aur, o intelegere superioara, o metoda noua si inovatoare, un nou nivel de intelegere ! Acesti oameni - desi pornesc dintr-o pozitie mult mai puternica decat
 "Omul Mormoloc" , au aceeasi problema :
 NU
 cred cu adevarat ca pot mai mult !
 NU
 isi seteaza tinte mai inalte !
 NU
 duc lucrurile la urmatorul nivel !
 NU
 inteleg NECESITATEA de a evolua si de a genera noi SOLUTII !
 Aceste nu sunt tipare preluate din cartile de psihologie ori marketing. Acestea sunt tipare pe care le-am identificat in anii in care am colaborat cu diversi oameni si ... mi-am dat seama ca toti oamenii care se afla intr-un asfel de TIPAR LIMITATIV au un lucru in comun :
NU STIU CA SE ALFA INTR-UN TIPAR LIMITATIV DE GANDIRE !
In momentul in care realizeaza cu adevarat, daca au un vis suficient de puternic POT sa isi seteze mintea diferit si sa treaca la urmatorul nivel ! Prin urmare, analizeaza-te obiectiv pentru cateva minute... ore... zile... atat cat este necesar ... si ia o decizie : Te schimbi ori te complaci in viata si cu rezultatele pe care le ai si le meriti !


As dori sa inchei printr-o maxima foarte inteleapta :
 Daca astepti momentul potrivit, te intrec altii care nu-l asteapta. (Woody Allen)

Niciun comentariu: